Connect with us

ΥΓΕΙΑ

ΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

ΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

Όταν δεν συγχωρείτε, κάποιος ή κάτι καταλαμβάνει χώρο στο μυαλό σας δίχως να πληρώνει ενοίκιο
ΙΖΑΜΠΕΛ ΧΟΛΑΝΤ

Μήπως σου ακούγεται ολίγον οικείο; Το ξέρεις ότι πάρα πολλοί άνθρωποι περνούν τη ζωή τους και ‘κουβαλούν’ μια τεράστια, βαριά άγκυρα συνέχεια μαζί τους;

Ίσως και εσύ να έχεις παραμείνει κολλημένη σε κάποιο παλιό τραύμα, κάποια παλιά εκκρεμότητα ή στο θυμό και το φόβο που βίωσες κάποια στιγμή στο παρελθόν.

Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας οφείλουμε να αφήσουμε πίσω το παρελθόν, να απαλλαγούμε από αυτές τις βαριές άγκυρες, και να υποδεχθούμε το μέλλον μας με αγάπη, χαρά, ενθουσιασμό και ευγνωμοσύνη.

Ένας τρόπος να το κάνεις αυτό είναι με το Γράμμα της Απόλυτης Αλήθειας ή αλλιώς με το Γράμμα Συγχώρεσης.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

, ΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ
Συγχώρεση- BABY LOL –Πλάγου Φωτεινή- Μαία

Η διαδικασία αυτή θα σε βοηθήσει να εκφράσεις όλα τα αληθινά σου συναισθήματα, για να μπορέσεις στη συνέχεια να ανακτήσεις συναισθήματα όπως η στοργή, η εγγύτητα, η συνεργασία. Συναισθήματα της φυσιολογικής κατάστασης του κάθε ανθρώπου. Συναισθήματα που είναι super σημαντικό να τα βιώνουμε όλοι μας καθημερινά!

Για να γράψεις το γράμμα ακολούθησε τα παρακάτω βήματα. Να θυμάσαι ότι όλα τα βήματα είναι σημαντικά και χρειάζεται να αφιερώσεις τον ίδιο χρόνο σε καθένα από τα έξι (6) στάδια.

  • Αναγνώρισε τον θυμό και την αγανάκτησή σου.
  • Αναγνώρισε τι σε πλήγωσε και τι σε πόνεσε.
  • Αναγνώρισε τι σε φόβισε και σε έκανε να τρέφεις αμφιβολίες για τον εαυτό σου.
  • Αναγνώρισε το ρόλο που μπορεί να είχες και εσύ και επέτρεψες την συγκεκριμένη συμπεριφορά ή το συγκεκριμένο γεγονός να συμβεί ή ακόμα και να συνεχιστεί.
  • Αναγνώρισε τι είχες ανάγκη και δεν σου δόθηκε. Μετά μπες στη θέση του άλλου και προσπάθησε να κατανοήσεις τους λόγους που συμπεριφέρθηκε μ’ αυτόν τον τρόπο, ποιες ανάγκες του προσπαθούσε να καλύψει μ΄ αυτή του την συμπεριφορά.
  • Άφησέ τα όλα πίσω και συγχώρεσε αυτό τον άνθρωπο.

ΠΑΡΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ…

, ΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ
Συγχώρεση- BABY LOL –Πλάγου Φωτεινή- Μαία

Φτιάξε μια λίστα με τα ονόματα των ανθρώπων που θεωρείς ότι σε πλήγωσαν και ταυτόχρονα θα γράψεις και με ποιον τρόπο.

1. ΘΥΜΟΣ ΚΑΙ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ

(όνομα)………….με θύμωσε/με δυσαρέστησε όταν ………….(με την τάδε πράξη: που με προσέβαλλε με τα λόγια του, που μου είπε κακίες, που με έβρισε, που με χτύπησε, που μου έκανε καισαρική τομή, που μου έκανε περινεοτομή, που δεν με βοήθησε στο θηλασμό και ο κατάλογος μπορεί να γίνει ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ!!!)

2. ΠΛΗΓΩΜΑ

……………πληγώθηκα όταν/λυπήθηκα όταν /απογοητεύτηκα με ………….(με την τάδε πράξη)

3. ΦΟΒΟΣ

……………φοβήθηκα μήπως/ σε φοβάμαι όταν/ τρομάζω όταν /φοβάμαι ότι  ……….(με την τάδε πράξη)

4. ΤΥΨΕΙΣ, ΘΛΙΨΗ, ΕΥΘΥΝΗ

………………………λυπάμαι που/συγγνώμη για/συγχώρεσε με παρακαλώ ……………………………………….

5. ΑΝΑΓΚΕΣ

…………………το μόνο που ήθελα ήταν/ήθελα από εσένα/ άξιζα να  …………….…………………………………

6. ΑΓΑΠΗ, ΣΥΜΠΟΝΙΑ,ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ και ΕΚΤΙΜΗΣΗ

…………………….κατανοώ ότι…… / το εκτιμώ…../σε συγχωρώ για…../σε αγαπάω για…./ σε ευχαριστώ για………………………………………..

ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ

, ΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ
Συγχώρεση- BABY LOL –Πλάγου Φωτεινή- Μαία

Και τώρα ας αποσαφηνίσουμε κάτι…

  • Όταν συγχωρώ κάποιον, αυτό δε σημαίνει ότι αποδέχομαι και τις πράξεις του ή ότι τον εμπιστεύομαι ξανά.
  • Σημαίνει, όμως ότι διδάχτηκα το όποιο μάθημα, τον συγχώρησα και πήγα παρακάτω.
  • Σημαίνει ότι έμαθα πώς να μην επιτρέψω να ξανασυμβεί κάτι ανάλογο.
  • Σημαίνει ότι έμαθα να ακολουθώ καλύτερα τη διαίσθησή μου.
  • Σημαίνει ότι έμαθα να προστατεύω καλύτερα τον εαυτό μου, την οικογένειά μου και την περιουσία μου.
  • Σημαίνει ότι γύρισα στο παρόν, όπου όμορφα πράγματα μπορούν να μου συμβούν.
Να θυμάσαι ότι…

Η μνησικακία είναι σα να πίνεις δηλητήριο και να ελπίζεις ότι θα σκοτώσει τους εχθρούς σου.

ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ

(Κάτοχος του Βραβείου Νόμπελ Ειρήνης)